Keď sa povie cestovný ruch či turizmus, väčšine z nás napadne dovolenka pri mori alebo lyžovačka v horách. Iným sa možno vybaví cestovanie za pamiatkami. Jazdíme do zahraničia, alebo zostávame verní našej domovine a dovolenkujeme na Slovensku. No jedno máme spoločné, dovolenka je pre nás symbolom relaxu. Povedali by ste ale, že napríklad aj také byty v Bratislave majú čo dočinenia s touto tematikou?
Samostatnú skupinu tvoria tzv. biznis turisti. Títo naopak necestujú za účelom oddýchnuť si, ale z pracovných dôvodov. Predávajú, podpisujú zmluvy, stretávajú sa s klientmi a jednajú. Sú vystavení tlaku, stresu, no rovnako potrebujú niekde prespať, stravovať sa, prípadne zorganizovať stretnutie. Dôležitú časť tvoria teda aj konferenční turisti, ktorí cestujúci na konferencie s cieľom stretnúť podobných ľudí, a teda jedincov s rovnakým profesijným zameraním.
Biznis turizmus na Slovensku
Biznis turizmus sa stáva čoraz obľúbenejším, a to aj u nás. Asi netreba zdôrazňovať, že atraktívne je najmä naše hlavné mesto. Práve Bratislava sa stáva obľúbenou obchodnou destináciou, pretože sa tu sústreďuje podstatná časť ekonomiky a obchodu Slovenska. Obchodní turisti cestujú na konferencie, pracovné stretnutia, na výstavy či veľtrhy, firemné akcie, ale aj na individuálne služobné cesty. Kvôli opakovaným návštevám sú pre nich dokonca obzvlášť príťažlivé byty Bratislava.
Čím sa vyznačuje obchodný cestovný ruch?
Obchodný cestovný ruch nezávisí od ročného obdobia, pretože je v kurze po celý rok. Neovplyvňuje ho počasie, ani túžba spoznávať nové miesta. Zväčša prebieha na vysokej kvalitatívnej úrovni. Často sa sústreďuje do prímorských alebo horských oblatí, kam ľudia cestujú väčšinou na krátke dovolenky za účelom oddýchnuť si. Biznis turisti sa tu zdržia dlhšie, čím pomôžu ekonomike v danej krajine.
Podnikatelia cestujúci do Bratislavy, centra obchodného turizmu na Slovensku, majú možnosť vidieť zaujímavosti našej krajiny a neskôr nás prostredníctvom svojich dojmov a skúseností spropagujú v iných krajinách. Podľa istého prieskumu sa až 40% biznis turistov vráti do tej istej destinácie, ale už so svojou rodinou, za účelom oddýchnuť si. Mnohí si tu aj kupujú alebo prenajímajú stálu nehnuteľnosť. Byty na predaj Bratislava sa tak stávajú čoraz lukratívnejšie.
Foto: © [milangonda] / Dollar Photo Club