Ubytovacie kapacity a ich využiteľnosť sú veľmi závislé od niekoľkých faktorov. Samozrejme, jedna z prvých je lokalita, povedia si mnohí. Nikto predsa nepôjde do nejakého zapadákova, kde nič nie je. Ale tento názor už dnes vyvracajú niekoľké dobre zavedené ubytovacie zariadenia mimo hlavných turistických trás a lokalít. Čím si teda pritiahli a hlavne udržali zákazníkov? Určite to boli služby a vybavenosť so zameraním na konkrétnu klientelu. Ak prevádzkujem ubytovanie v lyžiarskom centre, určite musím mať miesto, kam uložím pánske a dámske lyžiarky, lyže a prípadne sánky a boby pre malé deti.
Ak som blízko vodných plôch, nevyhnutné je miesto na sušenie uterákov a vonkajšie posedenie s grilovaním. To, čo postačovalo pred rokmi je dnes zastaralé a pekné okolie nestačí. Ak z obytného priestoru chaty ktorú prenajímame, nie je priamy východ von a pre grilovanie musia hostia prejsť 30 schodov z kuchyne na dvor, je to veľké mínus. Tak isto zastaralé kúpeľne, alebo ich nedostatok. Čo teda tí úspešní robia inak? Tajomstvo úspechu je v službách, prístupe a v špecializácii.
Takých tých všeobecných zariadení pre “všetkých” je veľa. Ale ak sa niekto rozhodne špecializovať a vyberie si naozaj cieľovú skupinu klientov a základe dobrého prieskumu, úspech sa dostaví. Žiarivým príkladom je jeden ranč, ktorý je veľmi známy a ktorý vyrástol mimo hlavných turistických oblastí na dedine. Zamerali sa na určitú oblasť a klientelu, držia sa jej roky a nič na tom úspešnom vzorci nemenia. Klienti tam radi cestujú a vracajú sa tam celé roky celé rodiny. Hlavne pre výborné služby a skvelú kuchyňu. Presne vedia, čo majú očakávať, dostanú to, čo očakávali a ešte niečo navyše. A toto je to, čo by sme mali rozvíjať na Slovensku v oblasti cestovného ruchu. Služby, osobný prístup a skvelé jedlo. Potom sa určite všetkým v tomto odvetví bude dariť lepšie.
Autorské právo: goodluz / 123RF Reklamní fotografie